|
| Título | Tipo | Autor | Año |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8618_idSmall_FocusAsdolescentSubstanceUse-51.png) |
A focus on adolescent substance use in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 3
| Informes | Charrier, Lorena ; Dorsselaer, Saskia van ; Canale, Natale ; Baska, Tibor ; Kilibarda, Biljana ; Comoretto, Rosanna Irene ; Galeotti, Tommaso ; Brown, Judith ; Vieno, Alessio | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8563_idSmall_Mujeres-en-STEM-51.png) |
Mujeres en STEM. Desde la educación básica hasta la carrera laboral
| Informes | Cobreros, Lucía ; Galindo, Jorge ; Raigada, Teresa | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8650_idSmall_CincoMedidasPrioritarias-51.jpg) |
Cómo realizar cambios transformadores con y para las niñas adolescentes: cinco medidas prioritarias
| Informes | UNICEF | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8602_idSmall_HBSC2021-2022-volumen2-51.png) |
A focus on adolescent peer violence and bullying in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 2
| Informes | Cosma, Alina ; Molcho, Michal ; Pickett, William | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8543_idSmall_ParentalEmotional-51.png) |
Parental emotional support and adolescent well-being: a cross-national examination of socio-economic and gender gaps based on PISA 2018 surveys
| Informes | M. Berger, Lawrence ; Panico, Lidia ; Sheridan, Alexandra ; Thévenon, Olivier | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8536_idSmall_Paternidades-51.png) |
Estado de las paternidades y cuidados en España 2023
| Informes | Santos Pérez, Raquel ; Alonso Fernández de Avilés, Bakea ; Bacete González, Ritxar | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8457_idSmall_PISA2022-51.jpg) |
PISA 2022. Programa para la evaluación internacional de los estudiantes. Informe español
| Informes | Instituto Nacional de Evaluación Educativa (INEE) | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8512_idSmall_coeducacionyfamilia-51.jpg) |
Coeducación y familia
| Guías | García-Rojas, Antonio Daniel ; Ramírez García, Antonia ; Gutiérrez Arenas, Mª del Pilar ; Salcines-Talledo, Irina ; González-Fernández, Natalia ; Rodríguez-Varga, Susana | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8466_idSmall_JuegoJugueteNoSexista-51.jpg) |
Dossier didáctico: Las reglas del juego están cambiando
| Material didáctico | Instituto Andaluz de la Mujer | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8496_idSmall_HBSC-Vol1-Europa-51.jpg) |
A focus on adolescent mental health and wellbeing in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 1
| Informes | Cosma, Alina ; Abdrakhmanova, Shynar ; Taut, Diana ; Schrijvers, Karen ; Catunda, Carolina ; Schnohr, Christina | 2023 |
|