|
| Título | Tipo | Autor | Año |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8656_idSmall_equilibristas-51.png) |
Equilibristas. Las acrobacias de la juventud para sostener su salud mental en una sociedad desigual
| Informes | Checa, Raquel ; García-Gil, Alejandro | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8618_idSmall_FocusAsdolescentSubstanceUse-51.png) |
A focus on adolescent substance use in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 3
| Informes | Charrier, Lorena ; Dorsselaer, Saskia van ; Canale, Natale ; Baska, Tibor ; Kilibarda, Biljana ; Comoretto, Rosanna Irene ; Galeotti, Tommaso ; Brown, Judith ; Vieno, Alessio | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8602_idSmall_HBSC2021-2022-volumen2-51.png) |
A focus on adolescent peer violence and bullying in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 2
| Informes | Cosma, Alina ; Molcho, Michal ; Pickett, William | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8543_idSmall_ParentalEmotional-51.png) |
Parental emotional support and adolescent well-being: a cross-national examination of socio-economic and gender gaps based on PISA 2018 surveys
| Informes | M. Berger, Lawrence ; Panico, Lidia ; Sheridan, Alexandra ; Thévenon, Olivier | 2024 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8457_idSmall_PISA2022-51.jpg) |
PISA 2022. Programa para la evaluación internacional de los estudiantes. Informe español
| Informes | Instituto Nacional de Evaluación Educativa (INEE) | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8534_idSmall_EndingChildPoverty2023-51.png) |
Ending child poverty: why and how
| Guías | Stewart, Kitty ; Millar, Jane ; Marsh, Alan ; Bradshaw, Jonathan | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8488_idSmall_PISA-esade-51.jpg) |
Todo lo que debes saber de PISA 2022 sobre equidad. La equidad educativa en España y sus comunidades autónomas en PISA 2022
| Informes | Cobreros, Lucía ; Gortazar, Lucas | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8496_idSmall_HBSC-Vol1-Europa-51.jpg) |
A focus on adolescent mental health and wellbeing in Europe, central Asia and Canada. Health Behaviour in School-aged Children international report from the 2021/2022 survey. Volume 1
| Informes | Cosma, Alina ; Abdrakhmanova, Shynar ; Taut, Diana ; Schrijvers, Karen ; Catunda, Carolina ; Schnohr, Christina | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8297_idSmall_SegregacioSocial-51.jpg) |
La segregación social entre centros, un dudoso problema del sistema escolar
| Estudios | Carabaña, Julio ; Esteban Villar, Mercedes de (coord.) | 2023 |
![](https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/imagenesdocumentos/8272_idSmall_el-estado-de-la-pobreza.-primer-avance-resultados-abril-2023-51.jpg) |
El estado de la pobreza 2023. Primer avance de resultados
| Informes | Canals Botas, Leonor ; Llano Ortiz, Juan Carlos ; Sanz Angulo, Alejandro ; Urbano Molina, Clara | 2023 |
|