Bellaterra journal of teaching & learning language & literature (vol 1, nº 1)


202

Año: 2009

Título revista: Bellaterra: journal of teaching & learning language & literature

Año; mes; volumen; (nº): págs de la revista: 2009; 1; (1)

Fuente: Bellaterra journal of teaching & learning language & literature

Formato: Web

Temáticas: Educación

Otras temáticas: Didáctica de la lengua

Descriptores: educación y enseñanza, educación, métodos de enseñanza, lenguaje, lengua

Resumen:

SUMARIO

Autores Invitados

  • The Interactional Architecture of the Language Classroom / Paul Seedhouse (p. 1-13)
  • How to utilise students’ cultural and linguistic experiences to promote language learning: Looking beyond the school / Tözün Issa (p. 14-29)

Artículos

  • Pacing and time allocation at the micro- and meso-level within the class hour: Why pacing is important, how to study it, and what it implies for individual lesson planning / Joshua Goldsmith (p. 30-48)
  • El rol de los saberes previos, la mediación y el intercambio en la lectura de un álbum / Martina Fittipaldi (p. 49-66)
  • L’actuació discursiva d’un mestre novell en una classe de llengua catalana: gestió de l’aula i construcció del coneixement / Mariona Casas i Deseures (p. 67-85)
  • Representacions gramaticals i activitat metalingüística dels alumnes de secundària: la categoria verb / Carme Durán Rivas (p. 86-105)

Ir a página Web











  
ASSDA