Año: 2017
ISSN: 1575-0965
Título revista: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado
Año; mes; volumen; (nº): págs de la revista: 2017; Abril; 20 (2);
(57)
Idioma: Inglés
Fuente: Universidad de Murcia
Formato: Web
Temáticas: Educación
Descriptores: alumnos, historia, profesión docente
Resumen:
SUMARIO:
Editorial
Tema monográfico:
- Initial Teacher Education and Professional Development: international challenges and insights from History Education/ Cosme J. Gómez Carrasco y Katharine Burn
- The historical significance of African liberation – the views of South African History Education students/ Johan Wassermann
- Using a beginning history teacher’s consideration of students’ prior knowledge in a single lesson case study to reframe discussion of historical knowledge/ Catherine McCrory
- Interculturality as an expression of humanist perspective: The young students’ ideas about the Conquest of America from Altan’s historical graphic narratives and Julierme’s History textbook/ Marcelo Fronza
- Desarrollo de competencias emocionales en pre-adolescentes: el papel de padres y docentes/ M.ª Concepción Márquez-Cervantes y Martha Leticia Gaeta-González